Veelgestelde vragen

Hoe weet u dat u met AMP Groep te maken heeft?

  • Waarom krijg ik een e-mail van AMP Groep?
    AMP Groep bezorgt en identificeert in opdracht van andere bedrijven. Wij worden bijvoorbeeld ingeschakeld door opdrachtgevers zoals (ziekenhuis)apotheken, laboratoria,  financiële instellingen, verstrekkers van digitale inlogmiddelen, telecombedrijven en gemeenten. 

  • Is Mijnafspraak.nl een website van AMP Groep?
    Ja, op mijnafspraak.nl maakt u een afspraak voor uw bezorging of identificatie. Ook ziet u bijvoorbeeld op mijnafspraak hoe laat de medewerker langskomt en hoe hij/zij eruitziet.

  • Kan ik de email van AMP Groep vertrouwen? 
    Als u twijfelt kunt u het beste contact opnemen met de organisatie die ons heeft ingeschakeld.

  • Waar staat AMP eigenlijk voor? 
    AMP is vernoemd naar de drie oprichters van AMP: Arthur, Mark en Peter.

Let op voor oplichters!
Heeft u een e-mail of Whatsapp bericht uit naam van AMP Groep ontvangen waarin wij u vragen om uw bankgegevens te delen of een betaling te voldoen?
Ga hier niet op in! Wij vragen nooit om uw bankgegevens of een betaling vooraf.

Zo herken je oplichters >

Informatie over bezorging of identificatie bij u thuis, op het werk of op een ander adres

  • Hoe kan ik een afspraak maken of wijzigen? 

    Als u inlogt op mijnafspraak.nl maakt of wijzigt u eenvoudig uw afspraak.
    De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

  • Hoe kan ik inloggen op mijnafspraak.nl?
    U navigeert eenvoudig naar mijnafspraak.nl en logt daar in met uw order- en afspraaknummer. Deze inloggegevens ontvangt u per email. U kunt ook op de groene knop ‘mijnafspraak.nl’ rechtsboven in uw scherm drukken (op mobiel het inlog-icoon).

  • Kan ik van te voren worden gebeld?
    Nee, dit is vanwege verkeersveiligheid niet wenselijk.
    Wel ontvangt u een e-mail zodra de medewerker naar uw adres onderweg is. U kunt dan ook op mijnafspraak.nl de geschatte aankomsttijd live volgen.
    Ps. De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

  • Hoe laat komt de medewerker langs? 
    Als u op de dag dat we langskomen inlogt op mijnafspraak.nl ziet u een tijdvak van twee uur waarin we langskomen. Ps. De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

  • Hoe herken ik de medewerker die langskomt?  

    U controleert dit op drie manieren:
    1. Pasfoto – Op de dag dat we langskomen staat op mijnafspraak.nl vanaf 07:30 uur een foto van de medewerker die bij u langskomt. 
    2. Code – Bent u iets minder goed in het houthouden van gezichten? Op mijnafspraak.nl staat vanaf dat moment ook een unieke code van vier cijfers waarmee de medewerker zich kan identificeren. Vraag hier gerust naar. 
    3. Bedrijfspas – De medewerker heeft altijd een AMP-bedrijfspas bij zich. 

  • Moet ik persoonlijk aanwezig zijn?
    Dat verschilt per opdrachtgever. Als u bent ingelogd op mijnafspraak.nl leest u bij het maken van de afspraak bij stap 3 de instructies. 
    Deze instructies staan ook na het maken van de afspraak bij uw afspraakoverzicht (op mijnafspraak.nl).

  • Hoe werkt betalen aan de deur?
    De eventuele rembourskosten en/of kosten voor het tijdvak betaalt u veilig via pin aan de deur. De factuur van de betaling voor een tijdvak downloadt u na betaling op mijnafspraak. Van onze opdrachtgever ontvangt u de factuur van bestelde producten en/of diensten. Betalen met creditcard is niet mogelijk.

  • Kan ik mijn identificatie online afhandelen in plaats van thuis?
    Dit hangt ervan af of onze opdrachtgever deze methode ondersteunt. Als u inlogt op mijnafspraak.nl ziet u of dit wel of niet het geval is. Ps. De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

Vragen over identificatie via de app

  • Wat heb ik nodig voor de identificatie?
    De AMP Identificatie app, een Android-apparaat met NFC-lezer (Android-versie 7.0 of hoger) of een iPhone 7 of hoger (iOS-versie 13.2) Een identiteitsbewijs.
    U kunt de volgende identiteitsbewijzen gebruiken:
    – Identiteitskaart
    – Paspoort
    – Verblijfsvergunning

  • Het scannen van de QR code werkt niet
    Heeft u de QR-code gescand? Maar werkt deze niet? Misschien heeft u uw code al een keer gebruikt. Als dit het geval is, ontvangt u een bericht in beeld dat aangeeft dat de QR-code is verlopen.

  • Waar vind ik mijn identificatiecode?
    De code is terug te vinden in de SMS die wij u hebben gestuurd. U kunt de code ook terugvinden op mijnafspraak.nl en in de e-mail die u van ons heeft ontvangen.
    Heeft u van ons geen identificatiecode ontvangen? Neem dan contact met ons op, dan helpen wij u graag verder. 

  • Het uitlezen van de NFC werkt niet
    Lukt het uitlezen van de NFC-chip niet? Het kan voorkomen dat de NFC-lezer in uw telefoon en de chip in uw identiteitsbewijs niet goed zijn uitgelijnd. De volgende tips helpen. Verplaats uw ID-bewijs langzaam van boven naar beneden tegen de achterkant van uw telefoon totdat het ‘lezen’ begint. Is het ‘lezen’ begonnen? Houdt uw telefoon dan zo stil mogelijk. Dit zorgt ervoor dat de NFC-verbinding niet verstoord wordt.

    Het kan helpen om het hoesje van uw telefoon en/of uw paspoort te verwijderen. Het hoesje kan namelijk het signaal blokkeren. Wat ook helpt? Uw telefoon op de geopende ‘hoofdpagina’ van het paspoort houden. Óf aan de binnenkant van de achteromslag. Mocht het scannen van de NFC-chip op uw eigen telefoon niet goed gaan, dan kan het helpen om de identificatie op een andere/nieuwere telefoon te doorlopen.

  • Het scannen van de MRZ lukt niet.
    Dat is natuurlijk vervelend. We helpen u graag verder. Waar u in de eerste plaats op moet letten is dat de camera de Machine Readable Zone duidelijk kan zien. Het is belangrijk dat u niet per ongeluk een deel van de MRZ afdekt.

    Zorg er daarnaast voor dat er geen schittering of glans zichtbaar is over de MRZ. Het identiteitsbewijs een beetje kantelen helpt vaak. Verder werkt het scannen beter als uw ID-bewijs op een lichte, houten ondergrond is neergelegd en omgeven door helder daglicht. Is de MRZ goed zichtbaar? Zorg er dan voor dat u de telefoon zo stil mogelijk houdt. Het scannen start automatisch. 

  • Kan ik een rijbewijs gebruiken? 
    Het is nog niet mogelijk om uzelf met een rijbewijs te identificeren. Gelukkig kunt u wel gebruik maken van uw paspoort of uw ID-kaart.
    U kunt dan kiezen voor identificatie op locatie.

  • De gezichtsvergelijking lijkt niet te lukken?
    In de eerste plaats is het goed om te weten dat u een eventueel hoofddeksel het beste af kunt doen. Zoals een pet of muts.

    Hoofdbedekking die u draagt op de pasfoto van het ID-bewijs met betrekking tot godsdienstige, levensbeschouwelijke of medische redenen mag u uiteraard wel blijven dragen. Belangrijk is dan wel dat deze hoofdbedekking egaal is, éénkleurig is en geen delen van uw gezicht volledig bedekt.

    Daarnaast moet u zichzelf goed in het ovaal plaatsen. Verder werkt het scannen beter als u omgeven bent door helder daglicht. Mocht de gezichtsvergelijking op uw telefoon niet goed gaan, dan kan het helpen om de identificatie op een andere/nieuwere telefoon te doorlopen.

    U krijgt drie pogingen om de gezichtsvergelijking te laten slagen. U kunt heel makkelijk de instructies op uw scherm volgen.
    Is het u na drie pogingen niet gelukt? Dan wordt de online identificatie om veiligheidsredenen afgekeurd en kunt u een afspraak maken om u op locatie te laten identificeren.

Privacy en de AVG

  • Wat doet AMP Groep na de afhandeling met mijn persoonsgegevens?
    Op onze privacypagina leest u alles over de maatregelen die we hebben genomen om te zorgen dat uw persoonsgegevens bij AMP Groep in veilige handen zijn. 

  • Heeft AMP Groep certificeringen op het gebied van beveiliging van persoonsgegevens? 
    Jazeker, we hebben twee certificeringen op het gebied van informatiebeveiliging: ETSI en ISO 27001. Op onze informatiepagina leest u hier meer over.

Klachten, suggesties en complimenten

  • Hoe kan ik een klacht of suggestie indienen?
    Via onze klachten en suggestiepagina kunt u dit doorgeven. Ook leest u hoe we met klachten en suggesties omgaan.

Contact

Begin een WhatsApp chat

We proberen zo snel mogelijk te reageren op uw vraag. Houd uw telefoon tussendoor goed in de gaten.

Stuur een mail

Heeft uw vraag wat minder haast, neem dan contact met ons op via het contactformulier en we reageren zo snel mogelijk.

Bel met ons

Toch liever persoonlijk contact? Neem dan telefonisch contact op om een medewerker te spreken.

Openingstijden contactcenter

Maandag: 08:00 – 19:00 uur
Dinsdag t/m vrijdag: 08:00 – 21:00 uur
Zaterdag: 08:00 – 16:30 uur

Stel uw vraag via het formulier

Ons telefoonnummer