Zorgvuldig omgaan met producten & documenten

We nemen onze taak bloedserieus. Want in onze tak van sport kan het een kwestie van levensbelang zijn om zorgvuldig om te gaan met medicijnen en documenten.

Foto van een medewerker van AMP Groep die de identiteit van een klant aan de hand van een paspoort, aan de voordeur controleert voor een financiële instelling of om vertrouwelijke documenten te bezorgen.

Zo komen wij onze beloftes na

Beschadigingen. Verkeerd adres. Medicijnen te warm of te koud. Zomaar een paar voorbeelden van situaties waar we, op zijn zachtst gezegd, niet van houden. Want als je medicijnen en documenten bezorgt en persoonsidentificaties uitvoert, moet je zorgvuldig zijn. Gelukkig is dat inmiddels onze tweede natuur geworden. Waarin zich dit uit? Dat leest u hieronder.

Continu verbeteren

Je kunt veel energie stoppen in een groot verbetertraject dat misschien wel een jaar duurt. Wij voeren liever 1000 kleine verbeteringen door die meteen resultaat voor onze klanten opleveren. En verbeteren is niet alleen iets voor het management. Iedere collega kan zijn steentje bijdragen om als organisatie beter te worden.

Afbeelding van een medewerker van AMP Groep die een airtest aan het uitvoeren is ten behoeve van de zorgvuldigheid van de aangeboden logistieke diensten.
Afbeelding van een vrouwelijke AMP Groep medewerker met een headset die klanten op een vriendelijke wijze te woord staat.

Investeren in ‘overhead’

Sommige organisaties vinden overhead een vies woord. Wij niet. Bij het bezorgen van medicijnen of het uitvoeren van persoonsidentificaties zijn er altijd bijzonderheden. Snel reageren kan niet met een uitgeklede organisatie. Daarom investeren wij juist wel in change managers, business analisten, teamleiders en allerlei ondersteunende functies.

Business intelligence

‘Zonder data ben je de zoveelste met een mening’. Deze quote van de Amerikaanse statisticus Deming inspireert ons. Wij willen weten waar we over praten. Daarom meten we met het programma ‘Tableau’ alle belangrijke doelen die we onszelf stellen. Lees er meer over in ons artikel ‘Data to the people’.

Afbeelding van twee medewerkers die achter een computerscherm zitten te werken aan nieuwe technologie binnen AMP Groep.
Afbeelding van een medewerker van AMP groep die producten op een zorgvuldige wijze verwerkt en verpakt in het magazijn.

GDP gecertificeerd

Namens apotheken en groothandels bezorgen we medicijnen direct aan patiënten. Dat luistert natuurlijk heel nauw. Daarom moet medicatie geconditioneerd worden bezorgd (-18, 2-8 of 15-25 graden). Te warm of te koud kan ervoor zorgen dat een medicijn mogelijk minder goed werkt. Daarom is AMP Groep GDP gecertificeerd.

ISO 9001-certificering

Superspannend klinkt het niet als je een ISO 9001– certificaat hebt. Maar voor ons is het een middel om onszelf dwingen aan de hoogste eisen te voldoen. De audits die door onafhankelijke experts worden uitgevoerd zien we niet als een vervelende controle. Het is juist een mooie manier om te kijken waar dingen nog beter kunnen.

Foto van twee collega's van AMP Groep die in gesprek zijn over verbeteringen en extra certificeringen.

Hoe we onze 6 beloftes toepassen in de praktijk

Veel medicijnen verliezen hun werking bij te lage of te hoge temperaturen. Daarom is het cruciaal om direct te kunnen ingrijpen bij onbedoelde temperatuurschommelingen. We doen er dan ook alles aan om die garantie te kunnen geven. 

Van het planten van bomen tot het zelf ontwikkelen van de nieuwste koeloplossingen. Bij AMP Groep werkt iedereen, elke dag, met de zes beloftes in het achterhoofd aan nog betere service. Dat geldt ook voor onze sponsoring van Villa Pardoes

Foto van twee mannelijke medewerkers van AMP Groep die omringd zijn door passieve koelboxen met temperatuurvermelding, die gebruikt worden voor medicijnbezorgingen.