Veelgestelde vragen

Hoe weet u dat u met AMP Groep te maken heeft?

AMP Groep bezorgt en identificeert in opdracht van andere bedrijven. Wij worden bijvoorbeeld ingeschakeld door opdrachtgevers zoals (ziekenhuis)apotheken, laboratoria,  financiële instellingen, verstrekkers van digitale inlogmiddelen, telecombedrijven en gemeenten. 

Heeft u een e-mail of Whatsapp bericht uit naam van AMP Groep ontvangen waarin wij u vragen om uw bankgegevens te delen of een betaling te voldoen? Ga hier niet op in! Wij vragen nooit om uw bankgegevens of een betaling vooraf.

Indien nodig, vragen wij om een betaling aan de deur. Belt er een medewerker bij u aan? Controleer altijd of de medewerker is wie hij/zij zegt te zijn door te vragen naar de unieke code die beschikbaar is via uw account op mijnafspraak.nl

Twijfels? Neem contact met ons op!

Ja, op mijnafspraak.nl maakt u een afspraak voor uw bezorging of identificatie. Ook ziet u bijvoorbeeld op mijnafspraak hoe laat de medewerker langskomt en hoe hij/zij eruitziet.
Als u twijfelt kunt u het beste contact opnemen met de organisatie die ons heeft ingeschakeld.
AMP is vernoemd naar de drie oprichters van AMP: Arthur, Mark en Peter.

Beide namen referen aan ons bedrijf en onze diensten. AMP Groep is namelijk een merknaam en onderdeel van AMP Logistics B.V. Dit kunt u controleren bij de Kamer van Koophandel door onze naam op te zoeken en de verschillende handelsnamen te bekijken.

Informatie over de bezorging of identificatie bij u thuis, op het werk of op een ander adres

Als u inlogt op mijnafspraak.nl maakt of wijzigt u eenvoudig uw afspraak.

De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

U navigeert eenvoudig naar mijnafspraak.nl en logt daar in met uw order- en afspraaknummer. Deze inloggegevens ontvangt u per email. U kunt ook op de groene knop ‘mijnafspraak.nl’ rechtsboven in uw scherm drukken (op mobiel het inlog-icoon).

Nee, dit is vanwege verkeersveiligheid niet wenselijk.

Wel ontvangt u een e-mail zodra de medewerker naar uw adres onderweg is. U kunt dan ook op mijnafspraak.nl de geschatte aankomsttijd live volgen.

Ps. De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

Als u op de dag dat we langskomen inlogt op mijnafspraak.nl ziet u een tijdvak van twee uur waarin we langskomen. Ps. De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

U controleert dit op drie manieren:

1) Pasfoto
Op de dag dat we langskomen staat op mijnafspraak.nl vanaf 07:30 een foto van de medewerker.

2) Code
Bent u iets minder goed in het onthouden van gezichten? Op mijnafspraak.nl staat vanaf dat moment ook een unieke code van vier cijfers waarmee de medewerker zich kan identificeren. Vraag hier gerust naar.

3) Bedrijfspas
De medewerker draagt een AMP-bedrijfspas.

Ps. De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

Heeft u een melding ontvangen dat er een medewerker in opleiding meekijkt tijdens het identificatieproces? Dan is deze persoon altijd in het gezelschap van de medewerker die de afhandeling verricht. Op de dag dat we langskomen staat op mijnafspraak.nl vanaf 07:30 een foto van deze medewerker. Van de medewerker in opleiding hebben we geen foto beschikbaar. Mocht u dit niet prettig vinden, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. De medewerker in opleiding zal dan in de auto wachten.

Dat is vanzelfsprekend aan u. In sommige gevallen heeft de medewerker een tablet en een contract bij zich waardoor het eenvoudiger is als dit bijvoorbeeld aan een tafel wordt doorgenomen. Vind u dit niet prettig? Dan handelen we het gewoon af aan de deur.

Dat verschilt per opdrachtgever. Als u bent ingelogd op mijnafspraak.nl leest u bij het maken van de afspraak bij stap 3 hoe de afhandeling in zijn werk gaat.

Deze werkwijze staat ook uitgelegd na het maken van de afspraak bij uw afspraakoverzicht (op mijnafspraak.nl).

Ps. De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

Dat verschilt per opdrachtgever. Als u bent ingelogd op mijnafspraak.nl leest u bij het maken van de afspraak bij stap 3 de instructies.

Deze instructies staan ook na het maken van de afspraak bij uw afspraakoverzicht (op mijnafspraak.nl).

Ps. De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

De eventuele rembourskosten en/of kosten voor het tijdvak betaalt u veilig via pin aan de deur. De factuur van de betaling voor een tijdvak downloadt u na betaling op mijnafspraak. Van onze opdrachtgever ontvangt u de factuur van bestelde producten en/of diensten. Betalen met creditcard is niet mogelijk.
Dit hangt ervan af of onze opdrachtgever deze methode ondersteunt. Als u inlogt op mijnafspraak.nl ziet u of dit wel of niet het geval is. Ps. De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

Vragen over identificatie via de app

De AMP Identificatie app, een Android-apparaat met NFC-lezer (Android-versie 7.0 of hoger) of een iPhone 7 of hoger (iOS-versie 13.2) en een identiteitsbewijs.

U kunt de volgende identiteitsbewijzen gebruiken:

Identiteitskaart
Paspoort
Verblijfsvergunning

Het vastlopen kan verschillende oorzaken hebben. Soms wordt dit veroorzaakt doordat we een zeer hoge kwaliteit scan van uw identiteitsbewijs maken, dat is nodig om uw identificatie goed te laten verlopen. Het kan helpen om uw wifi-verbinding te verbreken en gebruik te maken van de (vaak snellere) 5G-verbinding op uw telefoon. Lukt het nog niet? Dan kunt u ook proberen het proces op een andere, nieuwere telefoon te doorlopen.

U kunt de QR-code scannen via de camera-functie van uw smartphone. Werkt de QR-code niet? Misschien heeft u de code al een keer gebruikt. Als dit het geval is, ontvangt u een bericht in beeld dat aangeeft dat de QR-code is verlopen.

De code is terug te vinden in de SMS die wij u hebben gestuurd. U kunt de code ook terugvinden op mijnafspraak.nl en in de e-mail die u van ons heeft ontvangen.

Heeft u van ons geen identificatiecode ontvangen? Vervelend. Neem contact met ons op. Dan helpen wij u verder.

Weet u zeker dat u de identificatiecode goed heeft ingevuld? De identificatiecode bestaat uit 14 tekens. U kunt ook de QR-code scannen. Deze vindt u in stap 3 op mijnafspraak.nl. De stap heet: ‘Start met uw identificatie door uw identificatiecode in te vullen in de app’. Gaat het nog steeds mis? Neem dan contact op met de organisatie waarvoor u zich moet identificeren.
Met NFC (Near Field Communication) wissel je veilig en snel gegevens uit. Het is vergelijkbaar met bluetooth, maar het bereik is minder groot. Dankzij NFC kunnen we jouw online identificatie uitvoeren. Maar je gebruikt het ook als je contactloos betaalt of de de klantenkaart van je favoriete winkel op je smartphone zet.

Ieder Nederlands paspoort heeft een NFC-chip. Dit geldt ook voor alle Nederlandse ID-kaarten. Wilt u hier meer informatie over? Op Rijksoverheid.nl leest u er meer over. Denk bijvoorbeeld aan informatie over de gegevens die deze chip bevat.

Heeft u problemen met het uitlezen van de NFC-chip? Soms zijn de NFC-lezer van uw telefoon en de chip in uw identiteitsbewijs niet optimaal op elkaar afgestemd. Hier volgen enkele tips die kunnen helpen: 

Beweeg uw identiteitsbewijs langzaam van boven naar beneden langs de achterkant van uw telefoon totdat het uitlezen begint. Zodra het uitlezen gestart is, probeer uw telefoon dan zo stabiel mogelijk te houden. Het kan nuttig zijn om uw identiteitsbewijs op een tafel te leggen en uw telefoon erbovenop te plaatsen om zo onderbrekingen in de NFC-verbinding te voorkomen.

Kunt u de chip niet uitlezen? Overweeg dan om het hoesje van uw telefoon en/of uw paspoort te verwijderen, aangezien deze het signaal kunnen blokkeren. Een andere tip is om uw telefoon tegen de geopende ‘hoofdpagina’ van het paspoort te houden of aan de binnenkant van de achterkant. Als het scannen met uw eigen telefoon niet lukt, kan het uitvoeren van de identificatieprocedure op een andere of nieuwere telefoon uitkomst bieden.

Belangrijk om te weten is dat u het identificatieproces kunt onderbreken en opnieuw kunt starten op een ander toestel, zolang de identificatie nog niet voltooid is.

De Machine Readable Zone, ook wel MRZ genoemd, zijn de twee of drie regels onderaan uw paspoort/ID-kaart.

Dat is natuurlijk vervelend. We helpen u graag verder. Waar u in de eerste plaats op moet letten is dat de camera de Machine Readable Zone duidelijk kan zien. Het is belangrijk dat u niet per ongeluk een deel van de MRZ afdekt.

Zorg er daarnaast voor dat er geen schittering of glans zichtbaar is over de MRZ. Het paspoort of uw ID-kaart een beetje kantelen helpt vaak al. Verder werkt het scannen beter als uw ID-bewijs op een lichte, houten ondergrond is neergelegd en omgeven is door helder daglicht. Is de MRZ goed zichtbaar? Zorg dan dat u de telefoon zo stil mogelijk houdt. Het scannen start automatisch.

Mocht het scannen van de MRZ op uw telefoon niet goed gaan, dan kan het helpen om de identificatie op een andere/nieuwere telefoon te doorlopen.

Goed om te weten: Zolang de identificatie niet is afgerond kunt u het proces onderbreken en opnieuw starten op bijvoorbeeld een andere telefoon.

Het kan ook helpen om uw wifi-verbinding uit te zetten en het scannen op de (vaak snellere) 5G verbinding te proberen.

Als de app meldt dat er geen QR-code gevonden is, houd dan uw telefoon stabiel. Het is namelijk zo dat niet alle Nederlandse identiteitsbewijzen een QR-code bevatten.

Ps. De inloggegevens voor mijnafspraak.nl ontvangt u per email. In de e-mail staat uitgelegd hoe u inlogt.

Het is nog niet mogelijk om uzelf met een rijbewijs te identificeren. Gelukkig kunt u wel gebruik maken van uw paspoort of uw ID-kaart.

Het kan natuurlijk voorkomen dat u deze ID-bewijzen niet in uw bezit heeft. U kunt dan ook vaak kiezen voor een identificatie op locatie. Onze collega komt dan graag bij u langs. In dat geval is een rijbewijs in veel gevallen wel geschikt.

In de eerste plaats is het goed om te weten dat u een eventueel hoofddeksel het beste af kunt doen. Zoals een pet of muts.

Hoofdbedekking die u draagt op de pasfoto van het ID-bewijs met betrekking tot godsdienstige, levensbeschouwelijke of medische redenen mag u uiteraard wel blijven dragen.

Belangrijk is dan wel dat deze hoofdbedekking egaal is, éénkleurig is en geen delen van uw gezicht volledig bedekt.

Daarnaast moet u zichzelf goed in het ovaal plaatsen. Verder werkt het scannen beter als u omgeven bent door helder daglicht. Mocht de gezichtsvergelijking op uw telefoon niet goed gaan, dan kan het helpen om de identificatie op een andere/nieuwere telefoon te doorlopen.

U krijgt drie pogingen om de gezichtsvergelijking te laten slagen. U kunt heel makkelijk de instructies op uw scherm volgen.

Is het u na drie pogingen niet gelukt? Dan wordt de online identificatie om veiligheidsredenen afgekeurd en kunt u een afspraak maken om u op locatie te laten identificeren.

Goed om te weten: Zolang de identificatie niet is afgerond kunt u het proces onderbreken en opnieuw starten op bijvoorbeeld een andere telefoon.

De gegevens worden direct gedeeld met de opdrachtgever waarvoor de identificatie wordt uitgevoerd. De opdrachtgever bericht u over het resultaat van de identificatie, of levert u direct uw product.

Na uw identificatie worden uw gegevens veilig aan de opdrachtgever gestuurd. Wilt u meer informatie hierover? Dan kunt u een kijkje nemen op onze privacypagina.
Als de online identificatie mislukt is kunt u direct een afspraak voor identificatie op locatie inplannen via de app. Wij komen dan bij u langs om de identificatie te voltooien. Let op: dit is alleen mogelijk in Nederland. Krijgt u deze optie niet te zien in de app? Neem dan contact op met het bedrijf dat u heeft doorverwezen naar ons: zij staan in dit geval geen identificatie op locatie toe en helpen u graag verder.

Privacy en de AVG

Op onze privacypagina leest u alles over de maatregelen die we hebben genomen om te zorgen dat uw persoonsgegevens bij AMP Groep in veilige handen zijn.

Jazeker, we hebben twee certificeringen op het gebied van informatiebeveiliging: ETSI en ISO 27001. Op onze informatiepagina leest u meer hierover.

AMP Groep heeft verschillende ETSI-certificeringen die op de website van BSI gecontroleerd kunnen worden. Daarnaast zijn wij GDP-gecertificeerd via SGS Group.

Klachten, suggesties en complimenten

Via onze klachten- en suggestiepagina kunt dit doorgeven. Ook leest u hoe we met klachten en suggesties omgaan.