Van Azië-reizen organiseren, naar contactcenter medewerker bij AMP Groep

22 jaar werkte Claudia in de reisbranche toen corona toesloeg. Ze verloor haar baan en moest op zoek naar een nieuwe uitdaging. Een pittige tijd, die ook zorgde voor nieuwe energie. Nieuwe energie bij AMP Groep welteverstaan! We gingen met haar in gesprek.

Link naar een interview met een medewerker in het contactcenter bij AMP Group

Je werkt sinds kort bij AMP Groep. Wat deed je hiervoor?

Ik heb lang in de toerismebranche gewerkt als organisator van reizen naar Azië. Dit heb ik 22 jaar gedaan. Ik maakte eigen reizen en stelde zelf routes samen voor mensen. Door corona ben ik die baan helaas verloren en moest ik op zoek gaan naar een nieuwe job. Het was best pittig, maar uiteindelijk ook wel goed.

Wow. Dat is een hele omschakeling.

Nou, qua werk is het best vergelijkbaar. Als reisorganisator was ik ook veel met de wens van de klant bezig. Ik probeerde met communicatie de klant zo goed mogelijk te helpen. Nu kan ik bij AMP Groep diezelfde skills inzetten.

Hoe kwam je uiteindelijk bij AMP Groep terecht?

Tijdens mijn sollicitatieprocedure van het UWV kwam ik op Indeed terecht. Ik stuurde eigenlijk een sollicitatie zonder er heel veel bij na te denken. Toch werd ik uitgenodigd voor een gesprek. Ik verbaasde me over de losheid bij AMP Groep. Dat sprak me erg aan.

Je kon gelijk beginnen?

Yes, het gesprek ging goed en ik mocht eigenlijk vrijwel direct starten. Ik viel gelijk met mijn neus in de boter.

Hoe heb je het werk bij ons contactcenter beleefd in die eerste dagen?

In het begin was het een beetje acclimatiseren. Sommige klanten kunnen best emotioneel zijn over een bezorging die bijvoorbeeld vertraagd is. Medeleven en empathie zijn belangrijk en meestal snap ik de klant wel. Het is ook vervelend als het even niet volgens planning gaat.

Gelukkig sta je er niet alleen voor. Toch?

We zijn één team met één taak op het contactcenter van AMP Groep. Dat leeft echt en geeft mij zeker het gevoel dat we het allemaal samen doen.

Mooi! Voel je je gewaardeerd?

Zeker. Ik voel me erg gewaardeerd en dat is fijn. Verder is er een losse sfeer en dat vind ik wel belangrijk. Je mag best even een rondje lopen en een broodje halen. Daar wordt niet moeilijk over gedaan. Daarnaast ben ik een gezelligheidsmens. Wij mogen, natuurlijk met de gepaste maatregelen, op kantoor ons werk doen. Dat is een extra bonus.

Maak ook het verschil bij AMP Groep

Wil jij ook bij het contactcentrum van AMP Groep werken op fulltime, parttime of oproepbasis? Check hier onze vacatures!

Deel dit artikel:
LinkedIn
Email
WhatsApp