Veilige én klantvriendelijke bezorging van mobiele telefoons voor Odido (voorheen T-Mobile)

Fraudeurs stoppen en goedwillende klanten vriendelijk bedienen. Hoe de samenwerking tussen AMP Groep en Odido uitgroeide tot een gestroomlijnde machine

Link naar het verhaal van een klant bij T-Mobile

Orange. Kent u dat merk nog? Het omruilen van toestellen voor telecomprovider Orange betekende het begin van AMP Groep. Dat dit aan de deur kon was iets nieuws. En ook nog op afspraak. Dat bespaarde een hoop tijd en geld, destijds betaalde je met tikken. Telecombedrijven gingen niet alleen de omruil van mobiele telefoons thuis doen, maar ook het online winkelen kwam in opkomst en daarmee het thuisbezorgen van nieuwe telefoons.

Maar hoe eenvoudig het lijkt, de praktijk is weerbarstig. Een klant ontvangt namelijk in veel gevallen een toestel op afbetaling. Pas na vele maanden is met het maandelijkse vergoeding het bedrag van de telefoon gecompenseerd. Dat ontdekte ook fraudeurs die enorm inventief zijn om zich voor te doen als anderen en zo een telefoon in ontvangst te nemen met als doel nooit meer een rekening te hoeven betalen.

Wat had Odido (voorheen T-Mobile) van AMP Groep nodig? Een proces waarbij fraudeurs worden gestopt maar waarbij de goedwillende klanten vriendelijk worden bediend. In dit klantverhaal leest u hoe we dat de afgelopen 15 jaar hebben vormgegeven.

Veilige én klantvriendelijke bezorging van mobiele telefoons in zes stappen

01

Afspraak maken en wijzigen

De klant kiest zelf waar, wanneer én op welk moment de bezorger langskomt. Komt de afspraak toch niet uit? Wijzigen kan tot 21:00 uur in de avond vóór de dag van levering en is net zo eenvoudig als het maken van een afspraak!
Zelf vooraf datum selecteren voor bezorging van medicijnen door AMP Groep.

02

Tijdvak van 2 uur

Om 22:00 uur op de avond vóór levering ontvangt de klant via e-mail een tijdvak van 2 uur waarin we langskomen. Daarnaast kan de klant ervoor kiezen om een reminder per sms te ontvangen om 08:00 uur op de dag van levering.
Tijdvak van twee uur waarin de bezorger van AMP Groep langskomt.

03

Vooraf kennismaken

Op mijnafspraak.nl ziet de klant wie er langskomt. De pasfoto van onze medewerker is vanaf 08:00 uur zichtbaar en met de unieke code kan de klant eenvoudig zelf aan de deur controleren of de medewerker is wie hij/zij zegt. Zo weet de klant zeker dat het goed zit.
Unieke code om de bezorger van AMP Groep te verifiëren is beschikbaar op mijnafspraak.nl

04

Aankomsttijd live volgen

Zodra de medewerker onderweg is, sturen we de klant een e-mail met de geschatte aankomsttijd. Op mijnafspraak.nl kan de aankomsttijd zelfs live gevolgd worden: onze aftelklok is tot op de minuut nauwkeurig!
Track & trace van live locatie om te zien hoelang het nog duurt voor de bezorger van AMP Groep aanbelt.

05

Uitleg over de bezorging

Op mijnafspraak.nl staat een instructiefilm (met voice-over en ondertiteling) waarin we stap voor stap uitleggen hoe de bezorging in zijn werk gaat. Zo zorgen we ervoor dat de klant niet voor verrassingen komt te staan en goed voorbereid is.
Video met uitleg over de bezorging van medicijnen door AMP Groep.

06

Alles naar wens?

Na de bezorging sturen we een korte enquête waarin we vragen of alles naar wens was. We lezen élke reactie en reageren altijd persoonlijk. Zo kunnen we onze service continu blijven verbeteren. Nieuwsgierig? U kunt het resultaat dagelijks inzien!
Mogelijkheid om feedback te geven na de bezorging van de medicijnen.

 

Odido over de samenwerking met AMP Groep

Door het bezorgproces volledig af te stemmen op de klantwens, realiseert Odido niet alleen een hoge online conversie, maar bovenal tevreden klanten. Het prettige aan de samenwerking met AMP Groep is dat er een intensieve relatie is die gericht is op het continu verbeteren van de dienstverlening en het verlagen van kosten.’

Meer over het bezorgen van mobiele telefoons

Op de pagina bezorgen van consumenten electronica vindt u meer informatie over onze dienstverlening. Bent u al enthousiast? En wilt u meer weten over wat we voor uw organisatie kunnen betekenen? Ons accountteam neemt graag contact met u op!

Deel dit artikel:
LinkedIn
Email
WhatsApp