Je werkt sinds kort bij AMP Groep. Wat deed je hiervoor?
Ik heb lang in de toerisme branche gewerkt als organisator van reizen naar Azië. Dit heb ik 22 jaar gedaan. Ik maakte eigen reizen en routes voor mensen. Door corona ben ik helaas die baan verloren en moest ik opzoek naar een nieuwe job. Het was best pittig maar uiteindelijk ook wel goed.
Wow. Dat is een hele omschakeling.
Nou, qua werk is het best vergelijkbaar. Als reisorganisator was ik ook veel met de wens van de klant bezig. Ik probeerde met communicatie de klant zo goed mogelijk te helpen. Nu bij AMP Groep kan ik diezelfde skills inzetten.
Hoe kwam je uiteindelijk bij AMP Groep terecht?
Tijdens mijn sollicitatieprocedure van het UWV kwam ik op Indeed terecht. Ik stuurde eigenlijk een sollicitatie zonder er heel veel bij na te denken. Toch werd ik uitgenodigd voor een gesprek. Ik verbaasde me over de losheid bij AMP Groep. Dat sprak me erg aan.
Je kon gelijk beginnen?
Yes. Het gesprek ging goed en mocht starten. Ik viel gelijk met mijn neus in de boter.
Haha ja, zeg dat wel. Het was druk op het contactcenter.
In het begin was het een beetje acclimatiseren. Sommige klanten kunnen best emotioneel zijn over een bezorging die bijvoorbeeld vertraagd is. Medeleven en empathie zijn belangrijk en meestal snap ik de klant wel. Het is ook vervelend als het even niet volgens planning gaat.
Gelukkig sta je er dan niet alleen voor. Toch?
Het is één team, één taak op het contactcenter van AMP Groep. Dat geeft zeker het gevoel dat je het samen doet.
Mooi! Voel je je gewaardeerd?
Zeker. Ik voel me erg gewaardeerd en dat is fijn. Verder is er een losse sfeer en dat vind ik wel belangrijk. Je mag best even een rondje lopen en een broodje halen. Daar wordt niet moeilijk over gedaan. Daarnaast ben ik een gezelligheidsmens. Wij mogen, natuurlijk met de gepaste maatregelen, op kantoor ons werk doen. Dat is een extra bonus.