KPN is voor sommige consumenten misschien met name bekend van (mobile) telefonie, maar dat ‘label’ is allang nier meer afdoende. Zo levert KPN bijvoorbeeld ook diensten op het gebied van Public Key Infrastructure (PKI) voor de overheid. PKI-overheid certificaten worden bijvoorbeeld gebruikt door erkende beroepsgroepen zoals registeraccountants, notarissen en gerechtsdeurwaarders. U kunt zich ongetwijfeld goed voorstellen dat het zaak is dat de verstrekking hiervan zorgvuldig plaatsvindt.
De eisen die aan dit soort middelen worden gesteld zijn vanzelfsprekend hoog. Maar zoals de belastingdienst het terecht verwoordt in hun leus: Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker’. Dat spanningsveld is hét domein waarin AMP Groep is gespecialiseerd. Hieronder leest u hoe we KPN hebben geholpen om een betrouwbaar én klantvriendelijk identificatieproces op te zetten.
Zo werkt de identificatie op locatie
Klanten van KPN maken een identificatie-afspraak op maat. Ze kiezen een geschikte plaats, dag en moment. Komt er iets tussen? Dan kan de afspraak de avond van te voren tot 21:00 uur nog worden gewijzigd.
Op de dag van de identificatie wordt de KPN-klant uitgebreid geïnformeerd. We laten hem of haar weten in welk tijdvenster van 2 uur we langskomen. Ook tonen we vooraf hoe de medewerker die langskomt eruitziet. Bovendien kan de klant via een instructiefilm zien hoe de afhandeling in zijn werk gaat.
Bij aankomst loodst de medewerker de klant rustig door alle stappen. Onze medewerker is uitgerust met tablets met speciale software die ook door overheidsinstanties wordt gebruikt. Hierdoor zijn we in staat om digitaal de echtheid van ID-bewijzen te controleren. Tegelijkertijd voldoen we aan de eisen die KPN stelt aan privacy en vanzelfsprekend aan eisen van ander wet- en regelgeving zoals de AVG.
Direct na afronding van de identificatie ontvangt KPN het identificatiedossier. De uitreiking van het PKI-middel kan hierdoor snel plaatsvinden.
Zo ervaart KPN de samenwerking met AMP Groep
‘Voor KPN is het belangrijk dat identificaties voor bijvoorbeeld eHerkenning en PKI-overheid zorgvuldig plaatsvinden. Persoonsgegevens moeten vanzelfsprekend in veilige handen blijven. Maar het is ook belangrijk dat het op een klantvriendelijke wijze gebeurt. Daarom heeft KPN gekozen voor AMP Groep.’.
Meer over identificeren via een app of op locatie
Op de pagina’s identificeren op locatie en identificeren via een app vindt u meer informatie over hoe we veilig omgaan met persoonsgegevens, hoe we zorgen voor enthousiaste klanten en hoe eenvoudig u met AMP Groep kunt starten. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met één van onze identificatiespecialisten.