Bezorgen van reisdocumenten voor inwoners van gemeente Amsterdam

Gemeente Amsterdam kiest ervoor reisdocumenten te laten bezorgen. Hoe doe je dit veilig en vriendelijk?
Identificeren AMP Groep
Op 12 maart 2014 gebeurde er voor AMP Groep (toen nog AMP Logistics) iets speciaals. Minister van Binnenlandse Zaken, Ronald Plasterk, overhandigde samen met onze bezorger Rick een van de eerst paspoorten uit. Tegenwoordig klinkt dit al een stuk normaler, maar destijds was dit een grote stap voor de overheid. ‘De heilige graal van de documenten laten bezorger door een private partij. ‘Is dat wel veilig?’, was een sentiment dat begrijpelijk leefde. Inmiddels werkt AMP Groep voor meerdere gemeenten en bezorgen we paspoorten, identiteitskaarten en rijbewijzen direct aan de burger. We werken voor kleinere gemeenten zoals Haarlemmermeer en Molenwaard, maar ook voor grote steden zoals Utrecht, Rotterdam en Amsterdam. In dit klantverhaal leest u hoe deze samenwerking met gemeente Amsterdam in zijn werk gaat.

In zes stappen naar een veilige en klantvriendelijke bezorging

  1. Inwoners van Amsterdam kiezen bij het aanvragen van het reisdocument of hij/zij het wil komen ophalen of laten thuisbezorgen door AMP Groep. Bij het thuisbezorgen wordt een afspraak op maat gemaakt. De gewenste dag en moment kiest de burger zelf.
  2. Als de documenten zijn gedrukt dan haalt AMP Groep de te bezorgen documenten op. Bij aankomst bij AMP Groep worden de reisdocumenten gecontroleerd op kwaliteit (bijv. drukfouten) en opgeslagen in een extra beveiligde ruimte.
  3. Op de dag van bezorging sturen we van te voren een tijdvenster van twee uur waarin we langskomen. Ook kunnen inwoners van Amsterdam op mijnafspraak.nl zien hoe de bezorger eruitziet die bij ze langskomt. Wel zo veilig toch?
  4. Bij aankomst controleert de bezorger de identiteit van de ontvanger. Bezorgers van AMP Groep hebben hiervoor een speciale opleiding gehad en worden hierin actief begeleid. Dit is erg belangrijk, lookalike fraude heeft verstrekkende gevolgen en fraudeurs worden helaas steeds geraffineerder.
  5. Het oude reisdocument wordt ter plekke onklaar gemaakt volgens een vast protocol. Vervolgens wordt er met de tablet van de bezorger een scan gemaakt van het oude reisdocument. Deze scan sturen we samen met het ontvangstbewijs naar gemeente Amsterdam. Hiermee is de overdracht dus volledig traceerbaar (audit trail).
  6. Na afloop sturen vragen we via een korte enquête of alles naar wens was. Bij eventuele vragen of klachten reageren we direct. En nog belangrijker, we reageren persoonlijk. De resultaten van de enquêtes delen we via een maandelijkse rapportage.
Goed om te weten, de opleiding identiteitscontrole bieden we ook aan als losstaande dienst.

Gemeente Amsterdam over de samenwerking met AMP Groep

‘De gemeente Amsterdam biedt haar inwoners de keuze om hun nieuw aangevraagde reisdocument te laten bezorgen. AMP Groep heeft zich tijdens de invoering hiervan laten zien als betrouwbare en flexibele partner. De wijze waarop AMP Groep deze service voor onze burgers uitvoert, wordt door hen hoog gewaardeerd.’

Meer over bezorgen van vertrouwelijke documenten

Op bezorgen van vertrouwelijke informatie vindt u meer informatie over hoe we veilig omgaan met persoonsgegevens, hoe we zorgen voor enthousiaste klanten en hoe eenvoudig u met AMP Groep kunt starten. U kunt natuurlijk ook contact met ons opnemen.

Deel dit artikel:

Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
LEES OOK
Scroll naar top